Ontwerp je eigen Freixenet label en win 1 jaar lang gratis Freixenet cava


Wie een fles cava van het merk Freixenet Cordon Negro koopt in de winkel, krijgt er een unieke code bij en kan je je eigen zelfklevend Freixenet-label ontwerpen op basis van de feestelijke sjablonen van de Belgische illustrator Laporta. Maak je eigen label met een leuke achtergrond, een eigen foto en tekst.


Zodra je je zelfklevend label hebt aangekregen via de post kleef je die op een fles Freixenet Cordon Negro. Maak een selfie met je gepersonaliseerde Freixenet fles en plaats hem op Instagram met #Freixie en dan komt hij automatisch op de website van Freixenet terecht. Of laad hem rechtstreeks op http://labels.freixenet.be/


De Freixenet-jury maakt een selectie van de meest originele inzendingen en kiest de winnaar die een jaar lang gratis Freixnet wint. Verhoog je kans om op te vallen bij de Freixenet-jury door originele, creatieve, grappige, ontroerende selfies te trekken in een leuk kader met vrienden en familie.

Een stukje geschiedenis

Zo’n 150 jaar geleden begon de familie Sala kwaliteitswijnen te maken in de kleine Catalaanse stad Sant Sadurní d ́Anoia. Begin 20ste eeuw huwt Dolores Sala met Pedro Ferrer Bosch. En dat is meteen de start van een succesverhaal.


Niet veel later namelijk initieert Freixenet – afkomstig van de bijnaam van Pedro Ferrer als jongste zoon van de eigenaren van het wijnhuis ‘La Freixeneda’ – de export van een mousserende wijn, die later de benaming ‘cava’ meekrijgt. Dolores is met een zeer gedetailleerde kennis over het wijn maken haar tijd ver vooruit. Terwijl Pedro vooral een slimme en erg levendige ondernemer blijkt. Samen slagen ze erin om hun mousserende wijnen immens populair en nagenoeg wereldvermaard te maken.


Vandaag zijn het de kinderen en zelfs ook al de kleinkinderen van Pedro en Dolores die Freixenet leiden. Het bedrijf geniet nog steeds het hechte familiale karakter zoals uit de begindagen en het blijft als vanouds streven naar pure kwaliteit. En dat dus ondanks de onwaarschijnlijke groei die het bedrijf heeft ondergaan sinds de bescheiden start in Sant Sadurní.


Freixenet mag zich met heel veel trots ‘de Nummer 1 ter wereld van de Mousserende Wijnen’ noemen.

Freixenet België

En sinds vorig jaar is er Freixenet België, geleidt door Patricia De Muynck. Patricia is een commerciële duizendpoot met een Amerikaans business-diploma op zak en internationale ervaring als IT-account manager in San Francisco tot on trade manager bij SAB Miller in Parijs.


Samen met haar team zorgde ze ervoor dat Freixenet in België weer helemaal ‘back in business is’. Sterker. Freixenet doet vandaag net iets meer dan 2 miljoen flessen per jaar. En het wil nog meer én beter. Hoe? Door zich voldoende zelfkritisch in de huidige zéér concurrentiële markt van de mousserende wijnen neer te zetten. Met het uitgebreide gamma – van de klassieke Cordon Negro over het luxesegment Elyssia tot biowijnen – tracht Freixenet een nog veel breder publiek te bespelen, waaronder ook de jongere generaties. Hiervoor wordt met het nieuwe sublabel MIA een kersvers charmeoffensief gelanceerd.

En op die manier teert Freixenet België op de traditie, expertise en reputatie van een wijnhuis met een erg rijk verleden, maar met het vizier vooral gericht op een bijzonder veelbelovende toekomst.


“Wij gaan gewoon onze eigen weg en die bestaat erin iedereen te overtuigen van onze kwaliteit. Want die leveren we als geen ander. Elk product van ons moet vertrouwen uitstralen. Daar gaan we voluit voor”, klinkt het bij de Freixenetploeg van Patricia De Muynck.


Meer info op www.freixenet.be